Phantom a köbön! UltraHD felbontású drón a DJI-tól.

Bár a drónok mind kereskedelmi, mind magán-használatával kapcsolatos szabályozások csak lógnak a fejünk felett, mint Damoklész kardja, a gyártók egyre több energiát fektetnek a friss drónok fejlesztésébe és gyártásába.

A kamerát magával cipelő kvadcopterek (négy rotoros, távvezérelt kis méretű gépek) legfrissebb tagjai a kínai fejlesztésű DJI műhelyéből kerültek ki. A DJI Phantom 3 akkukkal együtt csupán 1,28 kg-ot nyom, maximális emelkedési sebessége 5 m/s, míg vízszintes irányban 16 m/s (kb. 57 km/ó) sebességgel képes repülni.

DJI-PH3P-front-hires
A DJI Phantom 3 Professional kiadás 4K-s kamerával és 3 tengelyes gimballal.

 

Az akár 6000m magasságban (igen, 6 km!) is működőképes (de max. 2 km-ről vezérelhető) drón egy 1/2,3″ méretű 12 Mpixeles szenzorral szerelt, 94 fokos látószöget adó (20mm-nek megfelelő gyújtótávolságú), f/2,8 fényerejű objektívvel ellátott kamerával rendelkezik, amely a Phantom 3 Professional változat esetében akár UltraHD (4096×2160), illetve 4k (3840×2160) videófelvételt is képes készíteni, előbbit 24 vagy 25, utóbbit 24, 25 vagy 30 kép/mp frissítéssel. Az olcsóbb Phantom 3 Advanced képességei a FullHD 60 fps-ben merülnek ki.
Fotókat mindkét modell 4000×3000 pixeles (azaz 12Mpixel) felbontásban készít.

Phantom-2+H3-3D

A Phantom 3 egyik újdonsága az ún. Visual Positioning System, amely vizuális elven képes egy helyben tartani a drónt, anélkül, hogy GPS-t kellene használnia (s persze ráadásul a GPS-nél pontosabban). Ebben egy lefelé néző plusz kamera és egy ultrahangos szenzor vannak segítségére. Ez leginkább beltérben lehet igazán hasznos, ahol a GPS vételre egyébként sincs lehetőség. Szintén hasznos lehetőség, hogy a quadcopter egyetlen utasításra képes fel- illetve leszállni.

Arra is van lehetőség, hogy valós időben közvetítsük a drón által látottakat, ehhez egy prémium alkalmazást kell feltelepítenünk okostelefonunkra.

A DJI Phantom 3 Advanced és Professional májustól lesz kapható, áruk várhatóan 1000 és 1260 USD körül lesz.

Gabriel

Gabriel 1984 óta foglalkozik modellrepülők építésével, robbanómotorostól a mai elektromos hajtásúakig. Hosszabb szünet után, nemrég kezdett el kvadkopterek építésével foglalkozni és ez az új irány szinte azonnal beszippantotta. Ebből a lelkesedésből és a hobbi szeretetéből szeretne olvasóinknak minél többet továbbadni.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.