DJI Spark bejelentés – “Ragadd meg a pillanatot”

Az utóbbi időben a DJI úgy tűnt egyre csak inkább a professzionális képalkotókat célozza meg újabb és újabb termékfrissítéseivel. Még a DJI Mavic is inkább a Pro ligában helyezkedik el, mint az amatőrben, így mindenki nagyon nagy várakozással tekintett a mai bejelentésre, ahol – igazolva a kiszivárgott híreket – a DJI bemutatta az új DJI drónt, a Spark-ot.

dji-spark-releaseEz a sziporkázó kis kvadkopter olyan új magaslatokba emelte az egyszerű használatot a kézjelek általi vezérléssel, az akadálykikerüléssel, önálló automata repüléssel, tárgy/személykövetéssel, hogy szó szerint akárki képes lesz kezelni. Túlzás nélkül merjük azt állítani, hogy ez az új drón a tömegek ügyes, biztonságos és kiváló képalkotási lehetőségeket nyújtó repülő fényképezőgépe/kamerája lesz.

medium_1f4a00d5-451a-446c-bf81-44931c75f209

Míg rengeteg olyan kunsztot képes a cca. 300 grammos Spark véghezvinni, amit pl. a Mavic Pro, ami kérszer annyiba kerül, vannak kifejezetten a “popularitásra” jellemző mozzanatok is. Ilyen például az akkumulátor, ami össz-vissz 16 perc repülést tesz lehetővé papíron, optimális környezetben. Nyilván a szél és egyéb dolgok függvényében, ez ennél kevesebb lesz. Ennek ellenére ez igen figyelemre méltó egy ilyen méretű dróntól, viszont fájó pont lehet egy filmkészítő számára, ha összevetjük a Mavic Pro 27 perces repülési idejével.

A kamerája 1080p felbontású videót készít másodpercenként 30 képkocka mellett és nem 4K-t, de még csak nem is 2.7K-t, viszont kis mérete ellenére egy igen jól teljesítő 2 síkú gimbal (fizikai stabilizátor) dolgozik a videók stabilitásán. Ugyanakkora szenzor (6.17 x 4.55 mm) került bele, mint a Mavic Pro-ba, ami valamivel nagyobb, mint a legtöbb mobiltelefonba épített szenzor, ennek ellenére lényegesen kisebb, mint a Phantom Pro 25.4 mm-es szenzora (a nagyobb szenzorméret tipikusan magasabb minőségű képeket jelent, kevesebb zajjal).
A Spark maximális sebessége cca. 49 km/óra (a Mavic Pro 64 km/órával képes repülni).

Fotó: MyFirstDrone
Fotó: MyFirstDrone

De a nagy igazság az, hogy ezek a technikai paraméterek, papírra vetett adatok a legtöbb ember számára nem érzékelhetőek. A DJI azt állítja, hogy egy felmérésükben a megkérdezettek több, mint 40 százaléka jövőre drónvásárlást tervez és joggal feltételezhetjük, hogy az egyszerű használat az egyik alapvető szempont lesz a vásárláskor. A legtöbb ember számára egy lassabb drón nagyobb valószínűséggel marad egyben hosszabb ideig, nem beszélve arról, hogy a táskából kicsomagolva nem több, mint 25 másodperc alatt már a levegőben lehet. Nagyobb, bonyolultabb készülékek bekapcsolása, beüzemelése ennél jóval több időt vehet igénybe és annál nem ismerünk idegesítőbbet, amikor kint állunk a mezőn és hosszú perceket vacakolunk a géppel ahelyett, hogy már felszállnánk.

content_DJI_Spark_Ocean
fotó: DJI

A Spark teljesen új fotókészítési módokkal is megajándékoz bennünket, amelyek utánozni próbálják a “kreatív” filtereket, amelyeket általában a nagyközönségnek szánnak. Például a Spark kínál egy “Shallow Focus” (szűk mélységélesség) módot, amely képes utánozni azt az elmosódott hátteret, amit egy DSLR-rel el tudunk érni. A DJI bejelentés egyik demója során a DJI bemutatta, hogy az egyik YouTube vlogger technológia ellen beoltott anyukája is képes a drónt megreptetni. Kicsit erőltetett, de mindenképp e mellett a sziporkázó kis fickó mellett szól.

Mától előrendelhető $499 dolláros áron, de szállítani június közepén fogják remélhetőleg elkezdeni. Rendelhetjük még egy Fly More Combo Kit (“repülj többet egységcsomag”) formájában is, ami $699 dollárért egy további akkumulátort, egy második propeller szettet, egy több akkumulátor töltésére is alkalmas töltőt, egy hordozó táskát és propellervédőket, hogy a maradék pénzünket ne a vakolat pótlására költsük a ház körül, ha elsőre nem sikerül túl jól a reptetés. Őszintén szólva a szettnek van értelme, mivel 16 perc repülési idő egy akkumulátorral nem lesz elegendő.

Piacradobásakor ebben a kategóriában sok önmagát hasonlónak kikiáltó versenyző közé fogják bedobni, azonban paramétereit és kezelhetőségét tekintve már most érezhető, hogy a jó szereplésre igen nagy esélyei vannak.

A bejelentésről készült film pedig itt található… (8:22-nél kezdődik maga a bemutató)

Gabriel

Gabriel 1984 óta foglalkozik modellrepülők építésével, robbanómotorostól a mai elektromos hajtásúakig. Hosszabb szünet után, nemrég kezdett el kvadkopterek építésével foglalkozni és ez az új irány szinte azonnal beszippantotta. Ebből a lelkesedésből és a hobbi szeretetéből szeretne olvasóinknak minél többet továbbadni.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.