DJI Mavic Pro első találkozás

A legtöbb embernek még ma is, ha komolyabb drónokra gondol, általában valami nagy, négykarú, félelmetes minihelikopter képe jelenik meg. Ehhez képest, 2016-ban a dróngyártók sokkal kisebb és hordozhatóbb kvadkoptereket mutattak be, mint a GoPro Karma, vagy a Yuneec Breeze.

Következőként a sorban, a DJI bemutatta az általa eddig legyártott legkisebb és legelérhetőbb drónját, a Mavic Pro-t. Ez a vizespalack méretűre összecsukható és 749 dolláros kezdőárú apró drón pont jól árazva robban be a köztudatba és minden olyan okos funkciót felvonultat, amit eddig a többi DJI modellben megszerettünk – plusz még néhány nyalánkságot.

Mavic Pro összecsukva

Kialakítás

8,3 cm szélességével, 19,8 cm hosszúságával és 8,3 cm magasságával, a Mavic Pro rögtön imádnivalóan néz ki és tényleg körülbelül akkora, mint egy vizes palack, ahogy a DJI maga is reklámozza. Kis jóindulattal akár a nadrágzsebünkben is elfér!
Alakját tekintve, szakít az eddigi formavilággal és mindössze 743 grammot nyom. A Phantom 4-hez mérve konkrétan fele akkora.

Kézbe véve egyáltalán nincs olcsó műanyag érzésünk, hanem precízen összerakott fémalkatrészek és alkotóelemek érzetét kelti a járgány. Kicsit olyan, mint egy mini-transformer a mozivászonról.

A Mavic Pro az első olyan DJI drón, amit egyszerűen csak bedobunk egy hátizsákba vagy retikülbe ahelyett, hogy a speciálisan, erre a célra kialakított túrahátizsák méretű hordtáskában kellene magunkkalvinnünk. Ezt külön értékeltük… mintha a DJI titokban kihallgatta volna eddigi sirálmainkat a Phantomunk használata során.

DJI Mavic Pro szemből

DJI Mavic Pro kinyitva szemből

A drasztikus méretcsökkenés az új összecsukható kialakításnak köszönhető. Összecsukáskor a két első kar hátrahajlik vízszintesen, míg a két hátsó kar lefelé, a géptest alá hajlik be oldalt. Annak ellenére, hogy a rotorok csuklós karokhoz vannak rögzítve, a Mavic Pro nagyon egyben van és robosztus érzetet kelt. Komoly erőre van szükség, hogy a karokat kihajtsuk és minden a helyére kerüljön, de nem annyi, amitől a felállítás kényelmetlenné válna. Pont elegendően nehéz ahhoz, hogy ne mozogjon használat közben.

Gabriel

Gabriel 1984 óta foglalkozik modellrepülők építésével, robbanómotorostól a mai elektromos hajtásúakig. Hosszabb szünet után, nemrég kezdett el kvadkopterek építésével foglalkozni és ez az új irány szinte azonnal beszippantotta. Ebből a lelkesedésből és a hobbi szeretetéből szeretne olvasóinknak minél többet továbbadni.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.